2012. március 5., hétfő

Indul a tavasz!

Most akkor vagy nagyon korán jött a tavasz, vagy nagyon későn a net, mert a historikus történetek írását meg kell kicsit szakítanom, ugyanis a jó idő eszünkbe juttatta hogy idén aztán kezdjük a kiskertes gazdálkodást :-). Ebből adódóan "élesben" írhatom milyen lépéseket tettünk meg. 
Először is meglepő módon olyan növénymagokat vásároltunk amelyeket termeszteni akarunk. Ez máris egy jó kezdet:-)  Aztán előbányásztuk a tavalyi leárazáson összevadászott kicsi ültetős-palántázós cserepeket és tőzeggel kevert földdel (illetve inkább fordítva, a tőzeg a több) raktuk őket tele, a kicsi magokkal egyetemben. Mindezek mellé a szokásos mániámat is szétültettük: 12 tő futómuskátlit (tavaly nyáron amikor ideköltöztünk, az első házban lakó asszonytól kaptam 12 tő gyönyörűszépet, amelyeknek attól tartok az átteleltetése nem ment zökkenőmentesen, de egy hónap múlva meglátjuk, ugyanis igyekeztem ezeket is rendbe tenni: levágni a száraz hajtásokat és a föld fellazítása után a felső földréteget lecserélni valami termőképesre). Szóval amikor ezzel kész lettünk, rádöbbenés következett. Hova tesszük ezeket ahol van sok fény meg nincs hideg? Egy régi szegényes parasztház nem a fényárban úszó szobákról volt híres. Még jó hogy hallgattunk Artúrra a felújítás során. Tehát étkezőasztal be a fürdőbe és rá a palánták. :-D. Izgi. 
A kertben elkezdtük, illetve folytattuk a tereprendezést, amelynek eddigi lépéseiről még nem írtam, de meg fogom tenni, most mindenesetre elég annyi hogy Párom kb. 2000 négyzetmétert előkészített a füvesítésre és az ágyások kijelölésére.Magam pedig az öt éve nagy kertészkedési rohamomban anyósomtól kapott, összevissza elültetett virágokat igyekeztem valami logika alapján átültetni és helyet csinálni a magaságyásoknak amelyeket jövő hétvégén akarunk kivitelezni. Ez még egy érdekes dolog lesz nekem. Én ugyanis információvadászatba kezdek minden alkalommal ha valami új dologgal találkozom (valljuk be, mind így csináljuk, ki-ki más alapossággal). Most is kutattam a neten, néztem a spektrum home-ot és a két kertészeti könyvemet, de még itthon nem jutottunk dűlőre milyen alakú lesz és mivel határoljuk, szóval jövő hétvégéig még bármi lehet. Reméljük magaságyás lesz belőle :-D
 Ja igen és elkezdtünk egy számomra egyenlőre misztikus dolgot, a metszést. És mindjárt a mályva sövénykezdeménnyel kezdtük, amiket tavaly ősszel ültettünk el. András elkezdett járni egy aranykalászos gazda képzőbe, szóval ő a bátor kettőnk közül, és látványra elég brutális módon közeledett a metszőollóval a növényekhez, viszont utólag utánaolvasva ezt elvileg így kell. A metszés tudományát nem én vagyok jelenleg hivatott részletezni, erre nagyon sok jó szakkönyv és internetes forrás van, de majd jövőre az eredményről beszámolok, addig ugyanis nem igazán derül ki mi merre és hogy anő a vagdalkozás túlélése után.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése