2012. március 13., kedd

Ez itt a kert

Azt hiszem néhány pontban már érintettem, de azért kifejtem most bővebben is. A házhoz tartozik egy kb 4000 m2-es terület amelynek a felét bérbe adtuk művelésre az egyik szomszédnak,  a másik felén van a ház. Ja meg tele volt szakadt régi fóliasátrakkal, van rajta két gyönyörű diófa, néhány öreg almafa,  s négy darab az hiszem különböző fenyő. Jelenleg a kerttervezés fázisában vagyunk.Nem ér nevetni, tudom hogy ez már régóta tart. Már vagy negyven koncepciót kitaláltunk. A baj nem is ezzel van de egy kettőt elkezdtünk megvalósítani. aztán rájöttünk ez nem jó. visszacsinálni vagy betemetni. Vagy kiásni. Vagy kivágni. Az biztos hogy az első terveb száz százalékosan egyetértettünk. le a régi fóliasátrakkal meg a gazokkal. A le a... kezdetű felbuzdulások jók. Főleg ha tett is követi őket, szóval összerántottuk a család talpraesett tagjait és hajrá. Bontás égetés, szemétösszegyűjtés.Aztán évekig a szomszéd Misi bácsi járt át lepermetezni a gazt. Én meg minden tavasszal húzogattam ki amit lehetett. Aztán minden nyár végén hordtuk össze zsákszám a lehullott almát az öreg fákról, legtöbb biokukacos, és a végén már csak a gereblyével tudtuk kordában  tartani az áldást. (Ennek tavaly az lett a folyománya hogy darázs és lódarázs invázió ért el minket. Mit mondjak nem valami szívderítő élmény, de tavaly nem mi voltunk az egyetlen szenvedői ennek a dolognak ha jól tudom. Ha idén is lesz ilyen, ki kell találnunk valami hathatós védekezést.) 
A melléképületekre is ráfért a "rekonstrukció" Ami a rozzant csirkeól és füstölő lebontását jelentette leginkább. A kukoricatárolóból (továbbiakban góré) sörteraszt csináltunk. Szóval én és a kézifűrész. a léceket derékmagasságban fűrészeltem hogy "ablakot" nyissunk. Ilyen esetekben ha az ember kicsit odafigyel, nagyon szép míves káromkodásokat ehet faragni. Én nem voltam nagyon cizellált de végül elkészült. Most jelenleg nem ebben a formájában üzemel, ugyanis inkább raktárnak használjuk amíg nincs  egy tuti kis "igazi" melléképület. Ja meg rendes padlás. :-) Mindenesetre a környezetét még rendbe kell rakni mert a disznóól amire épült egy kicsit avittos, és szeretnénk mellé egy teraszt is.
Szóval hurrá  többé kevésbé átlátható a kert. Jöhet a mi is? Hogy őszinte legyek, évekig semmi. Én néha néha összevissza ültettem növényeket, de a későbbi munkák ezek általában eltüntették. A pesti munka kivett sokat belőlünk és hétvégente a ház mellett erre már nem volt energia. Na de tavaly belehúztunk, nekiálltunk annak is. De ez már egy következő történet.




3 megjegyzés: