2012. február 27., hétfő

Burkolatmizéria

A burkolat egy érdekes eset volt. Gyorsan megpróbáltam utánanézni neten a meleg és hidegburkolatok definícióinak, én ugyanis csak azt tudom hogy a fa burkolat meleg, a csempe, padlólap pedig hideg. Aki megvilágítja nekem mitől hideg a hideg és melege a meleg az kaphat az első adag házitojásból :-)
A lényeg hogy  a terv az volt, hogy a hálóban és fürdő felé vezető folyosón fapadló legyen (hajópadló) a többi helyiség pedig ugyanazzal a járólappal legyen beborítva. Ennek egyik első lépése az volt hogy ismerős segítségét kérve találtunk egy burkolót, akire az ajánlások után teljes lelki nyugalommal mertük rábízni a házkulcsot, és az instrukciókkal ellátva (íme a padlóburkolat, szeretnénk ezeket a helyiségeket teljesen leburkolni, szegéllyel a falon) magára hagyni. A padlólapok lefektetése megtörtént, a kiszámlázás is, amely anyagköltséget (ragasztó, aljzatkiegyenlítő- a lapot és a fúgaanyagot mi vettük)  és munkadíjat (aljzatkiegyenlítés, szintezés, burkolat felhelyezése) tartalmazott. Aztán ideutaztunk és szemrevételeztük.
 
Fürdőszoba tökéletes, mintha egy katalógusból néznénk. Kis belépő tökéletes. A nappali-konyha egységből a konyhánál is eláll a szavunk, és aztán elérkezünk a nappali részhez.
A burkolat olyannyira lejt az egyik sarok felé, hogy egy szoba közepére lehelyezett tekegolyó simán ellökné az összes bábut mindenféle kezdő lökés nélkül. Na jó egy kicsit most lehet túloztam, de min 5 cm van benne. Megrökönyödve állunk. És a szintezés? Na de ne legyünk szigorúak, végül is ez is egy szint :-) A helyzet tisztázására tett kísérleteinknél az indoklás az "én nem vettem észre hogy nincs vízszintben" kevéssé meggyőző, de meg tudunk állapodni egy felbontás-újralerakás megoldásban. Most már csak kicsit lejt. Mondjuk a küszöb egyik fele belesimul a padlószintbe a másik meg 1,5 cm-re kiemelkedik. Másfél centi nem pálya. Majd emeljük a lábunkat meg a porszívót. Megvan kész. Végre megtanultuk felügyelet nélkül munkásembert nem hagyunk itt. Kicsit későn de nemhiába tartja a mondás hogy az első házat az ellenségeidnek, a másodikat a barátaidnak építsd, és ezután próbálkozz a sajátoddal. :-D. A csempézést a fürdőbe az én ezermester férjem követte el. Egyik kedvenc barátném most bizonyára felsóhajt: "És még csempézni is tud....." :-)

És ő szánta rá magát a hajópadló lerakásának ezúton is köszönjük Ákosnak a hathatós segítséget. A padló a majdnem végleges formáját (szegélyléc a mai napig nem került hozzá) egy gyönyörű nyári napon nyerte el, amit azzal is ünnepeltem hogy végre mezítláb rohangásztam meg ugráltam a hálószoba padlóján. (Itt jegyzem meg hogy akinek nincs lehetősége a tanyáján porszívót használni, kérem kerülje azt típusú hajópadlót amit mi alkalmazunk mert itt a két hajópadló nem egy szintben találkozik, hanem közöttük van egy kis rés mint a régi fali lambériákon. Nagyon nagyon látványos, de a takarítása is külön élvezet).

3 megjegyzés:

  1. :). ebben a bejegyzésben sem csalódtam :)
    És hadd említsem külön a fotókat! Nagyon jók, Muci!!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm köszönöm köszönöm. Már várom hogy kövesd a példámat, hiányolom a bejegyzéseidet.:-)

    VálaszTörlés
  3. Látom a profilkép is helyére került :). Hurrá!!
    Az én blogomról egyelőre ne ejtsünk szót :).

    VálaszTörlés